24.07.2012

Altın Portakal jürisinde çözülme


Çözülmeden kastım Kutluğ Ataman'ın ve Levent Kırca'nın Altın Portakal jürisinden ayrıldıklarını açıklamış olmaları elbette. Çok da şaşırtmamış olsa gerek bu "çözülme" haberi sinema çevrelerini. Zaten Hülya Avşar'ın jüri başkanlığı, açıklandığı andan itibaren tartışılmaya başlanmıştı. Sanıyorum Avşar başkan değil de jüri üyesi olsa bu tartışmalara pek zemin kalmamış olacaktı. Doğru dünyada da jüri başkanlığı yapan oyuncular var ama bu isimler genellikle temsil ettikleri sinemanın en saygın, en yetkin oyuncuları arasından seçiliyor. Örneğin Robert De Niro Cannes'da jüri başkanıydı ama Ewan McGregor ya da Natalie Portman değildi. Geçtiğimiz yıl da Altın Portakal'da Müjde Ar'ı görmüştük jüri başkanı koltuğunda. Müjde Ar ile Hülya Avşar arasında bir fark var mı derseniz, evet var bence. Biri 80'li yıllarda Atıf Yılmaz başta olmak üzere dönemin en önemli yönetmenleriyle çalışmış; öyle ya da böyle sinemadaki kadın uyanışının sembollerinden biri olmuş bir oyuncu, diğeriyse İbrahim Tatlıses filmleriyle yıldızını parlatmış, daha popüler kulvarda yükselmiş bir yıldız. En nihayetinde her ikisi de Türk sinemasının sembolü, doğrudur, ama hangi Türk sinemasının? Kutluğ Ataman'ın ve Sinan Çetin'in ( hep bu örnekler verildiği için söylüyorum ) filmlerinde bence hiç de unutulmaz sayılmayacak performansları bir yana, Hülya Avşar'ın herhangi bir ciddi festivalde ya da sinema etkinliğinde alkışlandığını ben hatırlamıyorum doğrusu. Tekrar ediyorum, Atıf Yılmaz'ın temsil ettiği Türk sinemasını mı daha çok önemsiyorsunuz, İbrahim Tatlıses'in mi? Ukalalık edip kimseyi de yargılayacak değilim, sadece benim tercihim ilkinden yana. Hülya Avşar başkan değil de jüri üyesi olmalıydı, diyeceğim odur.

Son Dakika!!
Bu arada son aldığım bir dedikoduya göre Kutluğ Ataman aslında jüride yer alan bir başkasına tepki olarak jüriden çekilmiş. Bu hanımın adını açıklayamıyorum ama böyle bir söylenti var, haber vereyim dedim.

1 yorum:

  1. aynen katılıyorum. Müjde Ar niye tartışılmadı Hülya Avşar'a laf ediyorsunuz diyorlar. Ayıp ediyorlar. Beni deli ediyorlar...

    YanıtlaSil