26.06.2014

Cronenberg'in gözlüğü


Geçtiğimiz günlerde, Provincetown Film Festivali sırasında, kült sinemacı John Waters günümüz sinemasının usta isimlerinden David Cronenberg ile bir söyleşi yapmış. Söyleşi sonrası izlenimlerini aktarırken kendisine göre bazı ilginç noktaları öne çıkarmış haliyle. Bunlardan biri de Cannes Film Festivali'nde Cronenberg'in kırmızı halıda taktığı tuhaf gözlüğün esbab-ı mucibesi olmuş. Neden o gözlüğü ( ki yukarıda görüyorsunuz siz de ) taktığı sorusunu şöyle yanıtlamış Cronenberg: ''Bir savunma hamlesiydi aslında. Önünüzde binlerce flaştan oluşan bir ışık duvarı oluşuyor kırmızı halıda. Bende de bir süredir bu flaşlar patladığında epileptik bir reaksiyon oluşmaya başladı. Ben de buna önlem olarak internete girdim ve yüksek rakımlarda ortamı karanlığa boğan bu dağ gözlüklerini buldum. Kırmızı halıda çok havalı durduğumu söylediler doğrusu.'' Yalan da değil hani.


Watres'ın söyleşisinden Cronenberg'in artık sinemaya gitmediğini ve evde Blu-ray izlemeyi tercih ettiğini, sette prova yapmayı sevmediğini ( ''Ciddi bir vakit kaybı, spontane olmak çok daha iyi sonuç veriyor'' ), yıllar önce Return Of The Jedi'ı çekmesi için teklif geldiğinde kabul etmediğini ( ''Aman Tanrım, evet! demem gerekirken, genelde başkalarının işlerini yapmıyorum dedim '' ) ve çekimlerde storyboard kullanmadığını da öğreniyoruz. Bir de Tom Cruise'un yer aldığı ilginç bir anekdot aktarıyor Cronenberg: ''Bir gün Dino De Laurentiis'in ofisinde bir film üzerinde konuşuyorduk. İçeri birisi girdi ve 'Aktör geldi' dedi. Ben de isterse dışarı çıkabileceğimi söyledim ama Dino oturmamı söyledi ve içeri Tom Cruise geldi. O sıralar yıldızı parlayan, yükselişte bir oyuncuydu ve başında bir beysbol şapkası, ayaklarında kovboy çizmeleri vardı. Bana baktı. Sonra Dino ona baktı ve ben bir anda onun Dune filmi için seçmeye ( audition ) geldiğini anladım. Dino ona baktı ve Tom'a 'Ona bak' dedi. Tom bana bakınca profilini inceledi ve sonra 'Şimdi diğer tarafa bak' dedi. Sonra Dino 'Tamam' dedi. Tüm seçme bu kadardı ve Tom Cruise o rolü alamadı.''

1 yorum:

  1. "Jodorowsky's Dune"nun sonunda Jodorowsky "Dune"u, David Lynch'in çekeceğini duyunca çok üzülmüş. Belki benden iyi çeker diye biraz da kaygılanmış. Ama filmi, çocuklarının iteklemesiyle, izleyince, morali düzelmiş, çünkü Lynch'in versiyonunu berbat bulmuş. "Lynch büyük bir sanatçıdır, kesin yapımcısının yüzünden böyle oldu" diyordu... Haklıymış galiba. ;)

    YanıtlaSil